در جلسه اي با حضور مسئولين سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان، پيرامون نشست ششم يزدشناسي بحث و تصميم گيري شد.

یزدفردا:در جلسه اي با حضور مسئولين سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان، پيرامون نشست ششم يزدشناسي بحث و تصميم گيري شد.

به گزارش یزدفردا بنا براعلام روابط عمومي سازمان اسناد ، در ابتداي اين جلسه، رئيس سازمان اسناد ملي ضمن خيرمقدم و سپاس از حضور مسئولين اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در سازمان اسناد ملي يزد، به بيان اهداف و دستاوردهاي سلسله نشست هاي يزدشناسي پرداخت. محمدرضا ملك ثابت برپايي نشست هاي يزدشناسي را در انتقال گنجينه عظيم تاريخ و فرهنگ كهن يزد مفيد ارزيابي كرد و گفت: برآنيم تا با همكاري ديگر سازمان ها و ادارات استان، سلسله نشست هاي يزدشناسي را با رويكرد تخصص محور برگزار كنيم و در هر نشست يكي از ابعاد و ويژگي هاي خاص استان را مورد بررسي قرار دهيم.

رئيس سازمان اسناد ملي استان با اشاره به موضوع نشست آتي يزدشناسي، افزود: از آنجا كه هفته دفاع مقدس را در پيش داريم، قرار است در نشست ششم يزدشناسي به موضوع " ايثار و مقاومت در فرهنگ يزد" پرداخته شود كه قطعاً نياز به عنايت و همكاري اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در برپايي مطلوب و اثرگذار اين نشست، احساس مي شود. وي همچنين از برگزاري نمايشگاه اسناد ادارات يزد در هشت سال دفاع مقدس در حاشيه اين مراسم خبر داد و افزود: اسناد بيشماري از دفاع مقدس در اختيار است كه در اين نشست گزيده آن ها براي بازديد عموم به نمايش گذاشته خواهد شد.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس نيز با اشاره به اهميت برگزاري چنين همايش هايي، انتقال دستاوردهاي گذشتگان به نسل امروز را از جمله ويژگي هاي بارز اين جلسات عنوان كرد و خواستار استمرار و تداوم آن شد. سرهنگ پاسدار سيد هدايت بني فاطمه، از آمادگي كامل اداره كل حفظ آثار در برگزاري اين نشست خبر داد و گفت: اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با توجه به رسالت خود در مسير زنده نگه داشتن ياد و خاطرات دفاع مقدس و ايثار و فداكاري مردمان يزد، از تمامي توان خود در برگزاري مطلوب اين نشست استفاده خواهد كرد. وي گفت: بايد فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع مقدس بتواند به عنوان يك مبناي ارزشي در جامعه تاثير گذار باشد. بني فاطمه ابراز اميدواري كرد اين نشست بتواند خاطرات، اطلاعات و فرهنگ غني دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل كند.

در اين جلسه مقرر گرديد با همكاري و تعامل متقابل، در نشست ششم يزدشناسي به موضوع" ايثار و مقاومت در فرهنگ يزد با تاكيد بر دوران هشت ساله دفاع مقدس" پرداخته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا